Saat 13:15 Adıyaman' dan İstanbul' a Anadolu Jet (powered by Sun Express) ile yolculuk serüvenimiz için 12:20' de Adıyaman Havaalanı' na geldiğimizde uçağın 45 dakika rötar haberi ile biraz canımız sıkıldı..( bunun daha başlangıç olduğunu bilemezdik) rötar sebebi; Sabiha Gökçen Havaalanı' nındaki yoğun trafik sebebiyle uçak İstanbul' dan geç kalkış yapmış.
Neyse ki saat 14:10 da uçağa girişimizi gerçekleştirdik, herkes yerine yerleştikten sonra kaptan pilotumuz bir anons gerçekleştirdi.. Ama öyle bir anons ki, kötü haber veriyor da, sinirlenmek mümkün değil çünkü bütün açıklamaları eksiksiz yaparak (ki bence buna mecbur olmamasına rağmen) bizi yeteri kadar aydınlatıyor ve konuyla ilgili iyi niyetini de samimi bir şekilde dile getiriyor... Olay tamamen kötü şans.. Mesele şu; uçağın 2.8 ton yakıtı kalıyor ve Adıyaman Havaalanı' ndan yakıt alması gerekiyor ama havaalanındaki yakıt aracının pompasında kaynaklanan arızadan dolayı uçağa yakıt pompalanamıyor.. Kaptan pilotumuz havaalanına yakın olan Şanlıurfa' ya uçup yakıtı oradan doldurmak istese de, kalkış için gerekli olan minimum yakıt miktarı (4 ton olması gerek) prosedürü engeline takılıyor. Şanlıurfa' dan yakıt aracının çağrılması ve aracın havaalanına ulaşması minimum 3 saat süreceği için, Adıyaman' da arife sebebiyle izne çıkmış olan teknik servise ulaşılıp, servisin gelmesini beklemekten başka çare kalmıyor..
Saat 15:00 de teknik servis geliyor, pilotumuz bu sırada; teknik servisin yanına gidip durum ile bizzat ilgilenip bizleri haberdar ediyor... Bu sırada bir üniversite öğrencisi, her ortamda illa böyle kendi bilmezler olur ya, pilota ileri geri laflar edip canını sıkıyor.. Pilot bu konuyla ilgili de bir açıklama yapma ihtiyacında bulunuyor ve konunun kendi ile alakalı olmadığını pencerelerinizden dışarı baktığınızda da teknik servisi görebileceğimizi yine tüm içtenliği ile anlatmaya çalışıyor.. Arızanın da 5 dakika içinde çözülüp kalkışı gerçekleştirdiğini bildirdiği sırada.. Yeni bir haber; pompanın komple değişmesi gerektiği yönünde yani biraz daha bekleyeceğiz... Bu arada hostesler ikramlarda bulunuyorlar, sigara içmek isteyenler için kaptan pilot özel araç ayarlayıp sigara içebilecekleri yere kadar yolcuların servisini organize ediyor..
Saat 16:15 te yine bir anons ve arıza giderilemediği için uçuş iptal haberi verilip uçaktan inmemiz isteniyor..Uçuş ekibi de Adıyaman' da bir otelde kalmak üzere uçaktan ayrılıyorlar..Artık sıra THY/ Anadolu Jet' te.. Bütün yolcular da bagajlarını teslim alıp bilet satış ofisine doğru yola koyuluyorlar.. Arife olduğu için ofiste yetkili kişi olmadığından ufak çaplı bir kaos ortamı yaşanıyor..
Bir sonraki Ankara uçağı ile aktarma yapmak isteyen birkaç yolcunun işlemi yapılırken saat 16:55 te yakıt aracının probleminin çözüldüğü ve uçağa yakıt alınabildiği, uçuşun gerçekleşeceği bildiriliyor.. Bu sefer bütün yolcular tekrar check in bölgesine giderek bavullarımızı tekrar teslim ediyoruz..tekrar ikinci kontrolden geçip uçağa binmek için bekliyoruz..
Bir sonraki Ankara uçağı ile aktarma yapmak isteyen birkaç yolcunun işlemi yapılırken saat 16:55 te yakıt aracının probleminin çözüldüğü ve uçağa yakıt alınabildiği, uçuşun gerçekleşeceği bildiriliyor.. Bu sefer bütün yolcular tekrar check in bölgesine giderek bavullarımızı tekrar teslim ediyoruz..tekrar ikinci kontrolden geçip uçağa binmek için bekliyoruz..
Saat 17:30 gibi uçağın içine girip yerleştikten sonra, son bir anons yapılarak, zorunlu evrak prosedürlerin tamamlanmasından sonra kalkışımızın gerçekleşeceği yönde..saat 17:45' te kalkışımız gerçekleşti ve 19:30 da İstanbul' daydık....
Bütün bu bilgileri kaptan pilotun anonsları sayesinde edindik..insanları bilinçlendirirseniz, endişeler ortadan kalkar.. Yeter ki biraz empati yapın ve söylenenleri anlamaya çalışın.. Bugün yaşanan problem kesinlikle uçak firması veya ekibin değildi..3. Sınıf bir havaalanında olmanın dezavantajını yaşadık, yedek yakıt aracın bulunmayışı, yetkililerin izinde olması.. Daha doğrusu, ülkemizde çoğu zaman yapılan hatalar gibi; dışı gösterişli, büyük, kaliteli binaların malesef içinin ( beyin bölümünün) boş olmasından kaynaklanan problemlerin ceremesini çekiyoruzz..
Belki bu olaydan sonra DHMİ Adıyaman' a yedek yakıt aracı alır veya eksiği neyse ona çözüm getirebilir, çünkü bizler genelde; birileri öldüğünde ya da kötü olaylar başımıza geldiğinde önlemimizi alırız..
Başımıza gelen bu enteresan olayda, biz yolcuları, tıpkı iş arkadaşlarına durumu anlatırcasına, ayrıntılı bir şekilde izah ettiği ve bizi bu durumdan kurtarmak için, türlü türlü çözümler bulmaya çalışmasından dolayı kaptan pilot Mustafa Sabri Türkay' a ve ekibine teşekkürler..
Not: Bu kadar bekleyiş de 7,5 aylık kızım Mina' nın durumunu merak ediyorsanız; Uçak motor sesi sayesinde hep uyudu, uyandığı sırada tekrar emzirdim, tekrar uyudu.. bir ara altını pisletti, uçak hareketsiz olduğu için, rahatlıkla koltuğa yatırıp altını temizleyebildim.. Ama İstanbul' a yaklaştığımızda artık iyice sıkılmıştı, yanımıza aldığımız oyuncaklar sayesinde oyalamaya çalıştık..
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder