8 Nisan 2016 Cuma

Mina' yla baş başa kalmak vol.2 :))

Önceki yazımda Mina' nın ilk 6 aylık döneminde, ev işleri ve Mina' nın bakımı ile hayatımızın nasıl geçtiğinden bahsetmiştim.. İşin içine ek gıda, emekleme, yürüme çabaları ve daha çok oyun oynama arzusu girince işler biraz değişti.. İşim daha da mı kolaylaştı yoksa zorlaştı mı buna siz karar verin :))

Ek gıdaya başlamak demek; bir anda 4-5 öğün birden yükleme yapmak demek değildi.. Bebeğiniz ve sizin aranızdaki diğer gelişim süreçlerinde olduğu gibi bu ek gıda süreci de alıştıra alıştıra yol aldı. (ek gıda ile ilgili ayrıntılı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz ) İlk başlarda tek öğün, sonra iki, üç derken günde 4 öğüne çıktık. Tabiki de Mina da çoğu bebek gibi ek gıdayı reddetti ve bütün yemekleri döktü, saçtı, püskürttü... Bunlar da bana çamaşır, bulaşık, yer silme olarak geri döndüü :)) Ben işlerimi yaparken de bir an önce emzirip uyutmamı istediği için huysuzlaştı, ağladı..Bunlar da benim elimin kolumun birbirine dolaşmasına yetti de arttı bileee :) İlk zamanlar çok zorlansam da, inanın bebekler her şeye alışıyorlar.. Mina' ya alıştırdığım sistem ile ben de Mina da çok rahat ettik..

Şimdi gelelim size Mina' nın 6-12 ay arasında yaşamış olduğumuz örnek 1 günümüzü anlatmaya :)

Sabah 8:00-8:30 gibi kalktığında, üstünü değiştirip hemen mutfağa mama sandalyesine oturtuyorum. Eline de onun sevdiği bir oyuncağı veya kırılmayacak mutfak gereçlerinden birini verdiğimde kahvaltısını hazırlamam için oyalanmasını sağlıyorum. Bir yandan Mina' nın kahvaltısını hazırlarken bir yandan da kendim bir şeyler atıştırıyorum.. Kahvaltı süremiz Mina' nın yemek yeme performansına göre 30 dakika ile 1 saat arasında değişiyor. Kahvaltısı bittikten sonra bulaşıkları yıkayıp, hemen Mina' yı, 30 dakika emzirdikten sonra, uyutuyorum. Yaklaşık 2 saatlik uykusundayken ben de çorbasını pişiriyorum veya yıkanacak çamaşır varsa onları makinaya atıyorum..vakit kalırsa kitap okuyorum, tv izliyorum veya yazı yazıyorum :) Mina' nın kalkış saati genelde 11:30-12:00 oluyor, biraz onunla oyun oynadıktan sonra meyvesini yedirmeye çalışıyorum.. (9 aylık olduktan sonra, artan öğün sayısından dolayı ara öğünlerini pek yemeği tercih etmedi.. Onları yemektense oyun oynamak daha çok hoşuna gitti. Bir de ara öğünleri yemediği zamanlarda ana öğünlerini daha iştahlı yemeğe başladığını gözlemledim.. Size tavsiyem ara öğünleri ana öğünlerin içine katmanız..Mesela meyvesini kahvaltısına, yoğurdu da pilavına/köftesine katabilirsiniz) Ara öğün yedirme ve toparlanmamız 30 dakikayı buluyor.. Biz de tekrar oyun oynamaya veya eğitici aktivitelere başlıyoruz..Eğer hava güzelse; çorbasını ısıtıp saklama kabında yanıma alıp dışarı da çıkabiliyoruz. Saat 14:30-15:00 gibi çorbasını dışarıda veya evde yedirdikten sonra tekrar Mina' yı emzirip uyutuyorum (bazen uyumuyor, tekrar oyun oynuyoruz..Bitmeyen oyun dönemleriii..Merak etmeyin büyüdüklerinde kendi başlarına oynayabiliyor, 6 ay sıkın dişinizi :))


kendi kendine oyalanıyor
oyuncaklardan sıkılırsa...


Saat 17:00-17:30' da uyandığında eve babası gelmiş oluyor ve ben hemen Mina' yı babasına veriyorum.. Onlar baba-kız vakit geçirirken


baba kız vakit geçirirken
:)))

ben de ya akşam yemeğini hazırlıyorum, eğer yemeğimiz varsa da uzanıp onları izliyorumm..Biraz dinlenmek bizim de hakkımız :)) Akşam yemeğimizi yerken, Mina' ya yoğurdunu yedirmeye çalışıyoruz, tabi o bizim yediklerimizi tatmak istediği için genelde her gün pilav, bulgur pilavı veya makarnayı pişirmiş oluyorum ki tabağımızdaki yemekleri yoğurdu ile birlikte yiyebilsin ..Akşam yemeğimiz bittikten sonra tekrar oyun saatimiz geliyor.. Burada Mina' yı emzirmiyorum.. Ailecek oyun oynuyoruzz, saat 20:30 olduğunda da muhallebisini yedirip, Mina' yı duşa sokuyoruz.. Duştan çıkışımız 21:30 oluyor, Mina'yı emzirip gece uykusuna yatırıyorum.. Ben Mina' yı uyutmaya çalışırken babası da etrafı toplayıp bana yardımcı oluyor. Saat 22:30-23:00 gibi Mina' yı uyutunca ben de günü bitirmenin şerefine koltuğa uzanıp TV izlerken bir güzel sızıyorumm :)

Bu düzen ile 1 yaşımıza geldikten sonra, 18. ayımıza kadar yaşayacağımız kişilik bulmalar, kişilik gelişimleriyle başa çıkarken ki maceralarımızda görüşmek üzereee :))


Mina telefonda
görüşürüzzzz :)


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder