27 Haziran 2015 Cumartesi

Hoşgeldin Bebek !! hastanedeyiz..

Doğumda, bir çok seveniniz hastanede, sizi yalnız bırakmayacaktır.. Hastaneler sevimsiz ortamlar, (ne kadar özel, lüks döşenmiş hastaneler olsa bile) herkesin hayatında, hastane ile ilgili elbet kötü bir anısı vardır. Doğum ziyaretlerinde bunu biraz daha tatlı bir hale getirmek isterseniz, odanızı güzelce süsleyip gelenlere hoş ikramlarda bulunabilirsiniz.
Mina' nın doğumunda, hamileyken uzun süre evde olmanın verdiği zaman bolluğu sayesinde, kendi başıma (birkaç arkadaş ve aile desteğiyle) kızımızın süslerini hazırladım. 

hediyelik kutular


Gelen ziyaretçiler için Eminönü' nden aldığım küçük kutulardan hazırladım. Kutuların üzerine yassı inci ile 2 adet küçük yapma çiçekler yapıştırıp içine gümüş jelatinli çikolatalardan yerleştirdim. Küçük bebek şeklinde anahtarlıklar aldım, bunları ikram masasındaki dilek ağacına asmıştım. Son olarak da Eminönü Can Süs' ten aldığım kurdeleli saydam kalplerin içine 4 adet badem şekeri koyup onları da dilek ağacına asmıştım. İkram olarak; tatlı-tuzlu kurabiyeler ve olmazsa olmaz lohusa şerbeti verildi. Lohusa şerbeti ile beraber masada farklı gözükmesi adına Şekerci Cafer Erol' dan aldığımız gül şerbetini de koymuştuk. (Pembe renkli olduğu için, kız bebeklerde hoş duruyor) 

İkram masası

Oda süsleri için; yatağın başına kalın kağıtlardan hazırladığım Mina yazısını astık. Yapılışı; istediğiniz ölçülerde kağıtlardan yapabilirsiniz, bir harf için 2 kağıt gerekli. Kağıtları yelpaze şeklinde katlayacaksınız, katlanan kağıdı elinizde birleştirip, ortadan ikiye katlayacaksınız. Aynı işlemi diğer kağıt için de yapıp, birbirlerine ters bir şekilde silikon ile yapıştırın. Ortaları için yuvarlak keseceğiniz bir kağıdı, silikon ile yapıştırabilirsiniz. Harfleri de herhangi bir ofsetçide 'sticker harf' olarak bastırabilirsiniz.

yelpaze yapımı

Yelpaze yapımı


Yatağınızın, klasik hastane yatağından, farklı olmasını isterseniz; temanıza uygun renkte çarşaf ve yastık kılıfı alabilirsiniz. (Fotoğraflarda güzel çıkacaktır.) Yatağınızın yanına da balonlar koyarak odanızı sevimli hale getirebilirsiniz. Kapı süsü olarak; üstünde Mina yazan pleksi aynadan kapı süsünü yaptırıp, üzerine Eminönü' nden aldığım yapma çiçeklerle süsleme yapmıştık. Aynanın altına da kurdelelerle süsleme yaptık. 

Mina' nın yatağı için; ananem sağolsun, hayal tülden pileli (tütü etek gibi) kenarlık diktik. Altın yastığını da Eminönü' nden alıp üzerini kurdelelerle süslemiştim. 

Beşik eteği


Son olarak Mina ve kendimi süslemek için; kendime Erenköy' deki Pelin İç Giyimden lohusa geceliği ve sabahlığı aldım. Kol kenarları işli olanlar, bana sorarsanız, fotoğraflarda hoş gözüküyor. Mina' ya da İdil Baby' den alt üst takım aldım. (Çok şatafatlı veya desenli bir şey istemediğim için, en sade yeni doğan kıyafeti, İdil Baby' de bulmuştum)  Mina' nın kapı süsü için aldığım çiçeklerden kendi tacımı süsledim. Tel bir taca delikli incilerden geçirip üzerine silikonla çiçekleri yapıştırdım. Aynı çiçeklerden ufak bir taç da Mina' ya hazırladım.


Lohusa tacı

Yeni doğan kıyafeti

Artan çiçeklerle de Mina' nın anı defterini süsledim, Defterin üzerine yine pleksi aynadan ' Mina' nın anı defteri' yazısını yazdırdım. (Anı defterini de Eminönü' nden, sadece kumaş kaplı bir şekilde satın almıştım)

Anı defteri


En memnun kaldığım hazırlıklar; çiçekler, Mina' nın yatağının eteği ve yatak arkasındaki Mina yazısıydı. Bana göre fotoğraflarda gerçekten çok güzel gözüküyorlardı. 

doğum öncesi yelpazeli fotoğraf

Kapı süsü


Kendi başımıza hazırlanmanın dezavantajı; ben doğuma gittiğim için hazırlıkları organize edemedim. Yakın çevrem de o heyecanla bu yorgunluğu çekmek zorunda kaldılar. Bence, yine el emeğiniz olsun istiyorsanız, siz elinizden geldiğince hazırlıklarınızı yapın ama o gün için bir organizatör odanızı hazırlarsa, çevreniz sadece sizinle ve bebekle ilgilenir, yakınlarınızı doğum anınızda yormamış olursunuz.

Kolay gelsin..

Hastane fotoğrafları : @sebnem_eldes

1 yorum :

  1. Merhaba, herşey çok güzel görünüyor :) ben mina nin yatak eteği süsünün ölçülerini soracaktım kendim yapacağımda. Teşekkürler.

    YanıtlaSil