9 Haziran 2015 Salı

Zincir Mağazalar Yöneticisi/ Hale Köylüoğlu

Bayanların en büyük tutkusu; alışveriş, reyonlarda gezmek, almasak bile ürünleri incelemek. Peki bu ürünlerin reyonlarda, stratejik olarak konumlandırıldığını ve bunlar için kimlerin uğraştığını hiç merak ettiniz mi? Ürünlerin raflara/reyonlara gelene kadar nasıl aşamalardan geçtiğinin bir kısmını (aslında en önemli kısmını, satışı) bize,  25.02.1987 doğumlu Endüstri Mühendisi Hale Köylüoğlu anlatıp, mesleğini tanıtacak.

Hangi okul/ bölüm mezunusun?


Sabancı Üniversitesi, Üretim Sistemleri Mühendisliği mezunuyum. Sabancı' da Endüstri Mühendisliği adı, o şekilde geçiyor.

Şu an nerede, hangi departmanda çalışmaktasın?


Şu an NIVEA Beiersdorf' ta Satış Departmanı' nda çalışıyorum.

Ne kadar süredir çalışıyorsun, çalışmış olduğun şirketler nelerdir?


Toplamda 6 seneyi geçtim :) Kariyerim biraz dalgalı, önce Yapı Kredi' de 2,5 sene Kalite Departmanı' nda Müşteri Memnuniyeti ile ilgili çalıştım, daha sonra 1,5 - 2 sene Pfizer İlaçları' nda Lojistik ve İthalat ile uğraştım. 2012 Aralık’tan itibaren, NIVEA’da; önce Ticari Pazarlama' da başladım, yaklaşık 3 aydır da Satış tarafındayım.

Departmandaki pozisyonunu ve mesleğini kısaca açıklar mısın?


Zincir Mağazalar Yöneticisi' yim. Türkiye genelinde mağazaları olan perakendeci müşterilerimiz var, temel hedefimiz onların raflarında kendi ürünlerimizi son tüketiciye satmak :) Bunun için öncelikle; ürünün raflarında olması gerekiyor, bunun için de satış yapıyorsun, tabi bu bir ticaret olduğu için iki tarafın da kazanması gerekiyor, bunun için anlaşmalar yapıyorsun. Daha sonra da raftaki malın tüketiciye ulaşması için müşteri ile ortak bir şekilde planlar yapıyorsun. İşin temeli bu.

Bu mesleği seçme nedenin?


Bahsettiğim gibi farklı şeyler denedim, denemeden tam olarak ne yapmaktan keyif aldığını anlayamıyorsun. Her günün yeni bir heyecanla geçiyor satış tarafında, herhalde şu an hoşuma giden bu.

Mesleğinin zorlukları nelerdir?


Sürekli olarak birileriyle bir pazarlık halinde olmak (sadece al-sat olarak düşünmeyin), diğer departman arkadaşlarınla paralel hareket etmek, şirketin diğer departmanlarının yapabileceklerini bilip, ona göre şirketi müşteriye anlatmak. Müşteri; NIVEA olarak sadece seni biliyor, arkadaki koskoca ekibi müşteriye sen temsil ediyorsun.

Mesleğinin seni mutlu eden tarafları nelerdir?


Operasyonel olmaması


Hale Köylüoğlu
NIVEA Beiersdorf

Mesleğinin Türkiye' deki yeri sence nedir?


Hızlı tüketim sektöründe olduğum için, ölmeyecek bir meslek, .birileri bir şeyler satın aldığı sürece birileri de satacak :)

Kariyer hedefin?


Kendi işimi kurmak ve kendim için çalışmak.

Bu mesleği seçmeseydin, tercihin hangi meslekten yana olurdu?


Endüstri Mühendisi olmasam, herhalde Eczacı olmak isterdim :)



 

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder