30 Ekim 2016 Pazar

Emzirmeyi bırakmak ...

Mina' nın doğumundan sonra emzirmek ile ilgili yazdığım yazıda, emzirmenin anne ile bebeğin yakınlaşmasındaki en güzel etken olduğundan bahsetmiştim. Zaman geçti, Mina büyüdü ve emzirmeyi bırakma dönemine girdik.. Bebeğim nasıl annesiyle yakınlaşmanın yolunu emzirmekle bulduysa, annesi de bu yakınlaşmaya alıştı ve emzirme bırakma süreci her iki taraf için de yorucu oldu :(

Gelelim sürece nasıl başlama kararı aldığımıza ?

Mina' nın süt içtikçe, kendini doymuş kabul edip, ek gıdalarını düzgün alamaması.. Emmek uğruna, canı sıkıldığında, düştüğünde artık beni iyice kullanmaya başlaması.. gece uykularının, sırf süt içmek uğruna bölünmesi..Doktor ve pedagogların 2 yaşına kadar emmesi yeterlidir sözleriyle yola çıkarak araştırmalara başladım.

Sürecimiz;

Herkes birşeyler sür, bant koy gibi tavsiyelerde bulundu ama bu çözümler bana hiç mantıklı gelmedi. Bir kere Mina' yı kandırma fikri hoşuma gitmedi, bir de bu kadar sevdiği birşeyi karalamak istemedim. Araştırmalarım ve duyumlarım sonucunda annelerin alıştıra alıştıra bıraktıklarını öğrendim. Bu fikir bana da iyi geldi, ben de Mina da kendimizi alıştırırız diye düşündüm. Tabiki de alışmak o kadar da kolay olmuyor.. Bırakma sürecine başlarken Mina' yı günde 4 kere gece de uyandıkça (yaklaşık 3 kere) emziriyordum. İlk başta akşam yemeğinden sonraki seansımızı bırakmakla başladım. Bu en kolayıydı, çünkü Mina' yı parka götürüp kafasını dağıttığım için süt aklına bile gelmiyordu. Bu aşamayı 1 hafta devam ettirdikten sonra öğlen yemeğinden sonraki seansı bırakmaya başladık, bu bir tık zor oldu.. Evde sadece benimle olduğu, kafasını dağıtacak birşey olmadığı için 2-3 gün ağlama krizlerine girdi. Ağladıkça müzik açıp dans ettirerek ya da video açıp ilgisini dağıtıp en olmadı dışarı çıkarıp kafasını dağıttım.. Süreç zor geçince ve araya seyahatler girince bir sonraki adıma 1 ay sonra geçebildik. Mina gündüz uykularına ve gece uykusuna emerek geçiyordu. En korktuğum bunları bırakınca nasıl uyuyacak sorusu?? Bu seanslarda sütü bırakmaya başlamadan önce uyuma yöntemleri geliştirmeye çalıştım.. Arabada oto koltuğunda çok güzel uykuya geçiyor, hiç meme demiyor bile ama bu yöntem çok da mantıklı değil :)) Her zaman arabayla dışarı çıkacak halim yok.. Ninni melodileri açıp kendi kendine uyumasını bekledim..Malesef olmadı.. Ayakta sallamaya çalıştım, çırpınıp durdu 'memeee meemmeee' diye..Bu da olmadı.. Çarşafta sallamayı denedik.. Malesef oldu !?! En eziyet verici uyutma yöntemi ama tuttu... 
Ben bu yöntemleri denerken, gece her uyandığında süt vermemeye çalıştım.. Mina artık geceleri sadece 1 kere süt içer olmuştu.. Gece uyandığında ayağıma alıp salladığımda uyku sersemi sesini çıkarmayıp uyuyordu.. 
Gün geldi çattı, Mina' nın uykuya geçmesini sağlayan memeyi ortadan komple kaldırma zamanım geldi.. Bu işi tek başıma yapamayacağım için annemleri yanıma çağırdım..Kesinlikle yanınıza bir yakınınızı veya yardımcınızı almanız gerekiyor. 
Gündüz memesini kesmek geceden daha kolay oldu.. Gündüz uykusuna rahat geçsin diye uyumadan önce bir öğün yemek verip, ninnisini açıp annem ayakta sallamaya başladı ve 10 dakika içinde deliksiz uyudu. Gece uykusuna geçerken de yatmadan önce bir bardak sütü ile birlikte yine atıştırmalık birşeyler verdik ama ilk 3 gün her saat başı çığlık çığlığa uyandı ve benim kokumu aldıkça çıldırdı.. Bu noktada yanınızda birinizin olması hayat kurtarıyor.. Annem Mina' yı alıp uykuya geçiriyordu.. 

Sonuç;

5 gün geçtikten sonra Mina artık geceleri 'anne' diye seslenerek uyanmaya başladı ve ona su verip (süt verirsem, süt için uyanmaya başlar dediler, mantıklı geldi çünkü Mina sütü çok seviyorr) kucağımda sallamam yetti.. Gündüz ise, canı sıkıldığında boşluğa düştüğünde şansını deniyor ama ben ona; evet kızım meme burada, ama süt yok, Mina artık sütünü bardakta içiyor..Çünkü Mina büyüdüüü diyorum.. Kızım da bana eşlik edip 'büyüddüüüü' diyor. (Umarım gerçekten anlıyordur :)) )
Araştırdığım anneler, 2-3 güne unutur diye belirtmişlerdi, gece kalkmaz merak etme çok rahat edeceksin diyorlardı..Ama Mina 20 günü geride bırakmamıza rağmen geceleri 2-3 kere kalkıyor, sadece gün içinde ve gece 'meme' istekleri sona erdi.. Sanırım 2 senenin vermiş olduğu alışkanlıkla uyanmalara bu şekilde devam ediyoruz..Bir arkadaşım 1 ay sürüyor deliksiz uyumaları dedi.. Şimdilik kaldı 10 günümüz :(  

Eğer bebeğiniz Mina kadar emmeyi seviyorsa, bu süreç bahsedildiği kadar 2 günlük birşey olmuyor..2 gün diye bahsedilen, büyük ihtimalle, yaşadıkları kriz ağlamaları..Ama 2 günün sonunda bebeğinizi yeni hayatına alıştırmanız için gereken süre, anladığım kadarıyla, 1 ay :(

Süreç gerçekten zor, dile kolay 2 sene severek emzirdim.. Şimdi sanki kızımdan birşeyleri esirgiyormuşum gibi hissediyorum. Ama her süreç gibi kızım yine beni olgunlaştırıyor..Şimdi işin kolayı ve pratik olan yakınlaşma yöntemimiz 'emzirmek' geride kaldı..Sevgimle, oyunlarımla, yemek yedirmeyle ona yakınlaşarak hem bu süreci atlatacağız hem de tamamen anne kız olacağız :) 

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder