3 Eylül 2016 Cumartesi

Boon Bebek

25 Mart 2016' da instagram' da @boonbebek ismiyle tasarlamış olduğum ürünleri sizlere sundum. Ürünler neydi? Nereden çıktı? Amacım ne? gibi açıklamaları da buraya yazmayı uygun buldum:)
Boon Bebek, ismi gibi annelerin ve bebeklerin rahatlığını sağlayacak ürünler yapılmak üzere kuruldu. Boon Bebek' e şirket demek için çok erken, şu an işler sadece bende;) 

Peki Boon Bebek nereden çıktı?

Önceden biyografi yazımda belirtmiş olduğum üzere Ocak 2014' ten beri işime ara vermek zorunda kaldım (tehlikeli hamilelik sürecim ve İstanbul dışında yaşadığım için). Mina' nın Aralık 2014 doğumuyla, hayatımı biraz olsun meşgul edebiliyordum. Ne zamanki Mina büyümeye başladı ve ben kendimi 'ev hanımı' olarak görmeye başladığımda blog yazmaya karar verdim.. Fakat geliri olmayan, kendim için not defteri gibi kullandığım, başkalarına yardımı dokunabileceğini düşündüğüm yazılar da beni tatmin etmeyince, kendime gelir sağlayacak bir iş düşündüm..Mina doğmadan önce eşimin babaannesi bize bir yastık hediye etmişti, ilk başlarda nerede kullanabilirim ki ben bunu diye düşünsem de, Mina doğduğunda yastık resmen her yerde imdadıma koştu. Ebru arkadaşım da, bunu benim yapıp satabileceğim konusunda beni cesaretlendirince, kolları sıvadım ve başladım işimi kurmaya :)

Boon Bebek kuruluş süreci;

Ürün tamamdı, isim bulmam şart..Ürün bana ne sağlamıştı? Rahatlık, kolaylık..Buradan yola çıkarak araştırdım ve 'boon' ismine ulaştım.. Benden önce yabancı bir şirket tabiki de bunu düşünmüş..Ama ben boon isminden memnumdum, vazgeçmek istemedim, yanına bebek koyarak, biraz olsun kişiselleştirdim. Peki bana ne lazımdı? Ürünü üretmek için, kumaşlar, fermuarlar, elyaf, süslemeler, paketleme malzemeleri..Biraz da göze hitap etmesi için, logo ve ürün bilgisi tasarımları..


Boon Bebek ürün detay


Malesef ülkemizde kumaş kalitesi harika ama kumaş tasarımları biraz zayıf.. Bütün kumaşcıları gezdim, bebekler için %100 pamuk olan kumaşların hepsi tek tip ve eski moda desenler.. Başladım ithal kumaş aramaya, tabi istemediğim bir şekilde maliyet arttı..Oysaki amacım, uygun ürünler yapıp herkes alsın, herkes memnun kalsındı :) Ben yine de maliyeti arttırdığım ürünler yaptım, bunun yanına orta ayar bir ürün daha ve yerli kumaşlardan da uygun fiyata olabilecek bir ürün daha yapınca Boon Bebek; ilk üç ürünü olan Biggy, Tiny ve Nutty ile instagramda yerini aldı..

Boon Bebek satışlar;

İlk başta tabiki de eş dost (sağolsunlar) destek olmak adına ürünleri aldılar, sonra istekler gelmeye başladı, çeşidi arttır diye..Ben de ikinci parti aldığım kumaşlardan; mevlid yastığı, emzirme önlükleri, salya önlükleri ve küçük çantalar yaptım.. Ürün paleti gelişti :) Fancy, Pinny, Dribbly, Baggy.. Sonra unnado.com' un girişimci annelere destekleri varmış..beni bu şekilde bulup, internet sitelerinde yer verdiler..Bu biraz olsun tanımadığım insanların güvenini kazanmam adına destek vermiştir diye düşünüyorum.. Tanımadığım insanlardan da siparişler gelmeye başladı.. 

Boon Bebek ürünler ve ürünlerin faydaları;

Öncelikle çıkış ürünüm olan Biggy, Tiny, Nutty yastıklardan bahsedecek olursak, ben bu yastıkları Mina doğduğu günden bugüne kadar arabada alt değiştirme için kullanıyorum. Minicik hamur gibi çocuğumu, yumuşacık bir yerde altını değiştirmek, beni de onu da mutlu ediyor. Arkadaşlarımın evlerine gittiğimde, Mina 1 yaşında emeklemeye başladığı için, tam 1 sene yastığı yanımda taşıyarak, hem orada oyun oynamasını, hem de uyuyacağı zaman altına yastığı serip yine yumuşacık bir yerde uyumasını sağladım.. Hem kendi yıkamış olduğum (hijyenine güvendiğim) ürünle hem de kendi alışık olduğu kokuyla, Mina' nın kendini rahat hissetmesini sebep oldum. Şimdilerde Mina büyüdüğü için yastık, Mina' nın başını koyup uyuyacağı veya emzirirken bana destek yapacağım, İleride, ürünü alan arkadaşlarımın kullandığı gibi, yolda uyku yastığı olarak kullanabileceğim bir ürün. 


boon bebek biggy

boon bebek tiny

boon bebek nutty

boon bebek nutty


Fancy, daha çok yeni doğan bebekler için düşünüp tasarladığım bir ürün, tek renkten, krem renginden yapıldı..Yeni doğan bebeğinizi kucaktan kucağa dolaştırırken veya mevlid gününde taşımak istediğinizde, hem biraz göze hitap eden hem de size kolaylık sağlayacak bir ürün. Daha sonrasında bebeğinizin alt değiştirme ünitesinde de kullanabilmeniz için ölçülerini 50 cm x 70 cm yaptım. Fancy' i yine arkadaşlarınıza götürüp bebeğinizi kendi yastığında uyumasını ya da uzanmasını sağlayabilirsiniz..Fancy' nin Tiny ile ortak bir güzelliği var; çantanıza rahatlıkla sığabilecek boyutta..Ama bebeğiniz ufak ufak dönmelere başladığında ürün ona biraz dar gelecektir ;)


boon bebek fancy

boon bebek fancy

boon bebek fancy

Pinny, emzirme önlükleri piyasada desen olarak çeşit çeşit...Desenleri pek sevmesek de, iş görüyor diye alıyoruz ama iş görürken de başımıza bela oluyor..Ben kaç kere emzirme önlüğüm boyun bağı ortalık yerde açıldı diye şekilden şekile girdim.. Bir restorana gittiğimde Mina' yı emzirirken resmen tepemdeki insanla Mina kaç kere göz göze geldi.. Ben de Duygu arkadaşımın vermiş olduğu fikirle, emzirme önlüklerine pencere yapmaya karar verdim ve boyun bağını kaldırdım..Boyun mesafesi hepsinde standart ve az, tam göğüs hizasında da 20 cm x 20 cm'lik cırt cırtlı bir pencere var..Yani çocuğunuzu görmek istediğinizde cırt cırtları açmanız yeterli..


boon bebek pinny

boon bebek pinny

boon bebek pinny

boon bebek pinny

Dribbly, salya önlükleri..Malum, bebeklerimiz 4 aylıktan itibaren çıkacak dişleri için epey bir salya akıtıyorlar.. O kadar fazla salya akıtıyorlar ki günde 3-4 kere üstlerini değiştirdiğimiz oluyordur. Ben Mina' ya ufak mama önlüklerini takıyordum.. Bunlar evdeyken iyi de, dışarı çıktığımızda bütün kıyafetin güzelliğini kapatıyordu.. Dribbly ürünleri hem desenleriyle hem tarzıyla fuları anımsattığı için bebeğinizin hem şık hem de kuru kalmasını sağlıyor.


boon bebek dribbly

boon bebek dribbly

boon bebek dribbly

boon bebek dribbly

boon bebek dribbly

Baggy, Mina bebekken yanımda onun kocaman çantasıyla dolaşırdım..Büyüdükçe yedek için aldıklarım azaldı, ben de koca çantayı taşımaktansa kendi çantama doldurayım eşyalarını diye düşündüm.. Ama bezlerini kıyafetleri hep poşet poşet yapıp çantamda hışır huşur dolaşmak rahatsız etti, ayrıca poşetlerin arasından benim çantamdaki bir kaç kırıntı Mina' nın bezinden çıkınca ben de fermuarla bir çanta yapmaya karar verdim. 4-5 bezi, pişik kremini, kullan-at alt değiştirme bezini rahatlıkla içine koyduğum bir ölçüyle (20 cm x 30 cm) renkli desenleriyle çantalarımız epey işinize yarayacak..Yıkanabilir oluşuyla da istediğiniz an temizliğini kendiniz sağlayabilirsiniz.


boon bebek baggy


Ürünlerin hepsinde, %100 pamuk kumaş kullanıldı, sadece Biggy ürünlerinde kullanılan kumaşlar %100 ithal organik pamuk kumaştan ve bu ürünlerde gördüğünüz kumaşlardan yapılmış Pinny, Dribbly, Baggy ürünlerinde de fiyat farkı, kumaş maliyetinden dolayı var. 

Farklı desenlerde ürün isterseniz de, bu konuda yardımcı olabilirim :)

Belki de farklı bir ürün isteyebilirsiniz, bana istediğiniz ürünü söyleyin hem Boon Bebek ürün paletine yeni bir ürün sokalım hem de isteğinizi (yapabiliyorsak) yerine getirip sizi mutlu edelim :)

Son olarak Boon Bebek amacı, hedefi nedir?

Amacım, şimdilik kendime gelir sağlamak..Hiç olmazsa kendi paramı kazanabiliyor olmak..Hedefim, tabiki de kendi başıma yaratmış olduğum markanın büyümesini görmek.. Umarım hedeflediğim satışlar gerçekleşir ve Boon Bebek için hayal ettiğim butik atölye&mağazayı açabilirim..Desteklerinizi bekliyorumm ;)


Sipariş vermek ya da daha detaylı bilgi isterseniz boonbebek@gmail.com' a veya instagram' da @boonbebek' ten bana ulaşabilirsiniz.

Sevgiler
Tüzin Özkök

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder